Dulu pernah kecoh pasal ada lipas dalam minuman di restoran Mamak. Terkesan jugalah kami dengan benda tu, sampai dua tiga minggu juga tak lalu nak makan/lepak kedai mamak. Tapi tak lama lepas tu kes lipas dalam minuman ni senyap macam tu je. Orang pun dah makin lupakan dan kembali bertandang ke restoran kegemaran mereka tanpa rasa was-was.
Satu perangai orang kita kalau ada yang complain pasal makanan atau servis kedai makan, akan dilabel ‘menutup periuk nasi orang’. Pasal hal ni lah kadang-kadang servis kedai tu teruk macam mana pun, kita lebih prefer untuk diamkan. Atau paling teruk pun, pergi maki waiter atau panggil manager untuk complain.
Tapi lain ceritanya dengan lelaki ini. Tengah sedap hirup sirap bandung tiba-tiba tersedar ada lipas dalam gelas minumannya. Apakah tindakan yang diambil olehnya?
Dah Separuh Minum Baru Perasan Ada Lipas!
Bukan Nak Tutup Periuk Nasi Orang!
Nak maki hamun tak pandai. Jadi saya hanya mampu tangkap gambar. Anyone please ambil tindakan supaya semua premis jaga kebersihan masing-masing.Saya hanya customer yang menyinggah, bukan memfitnah atau mengaibkan tapi ni demi semua orang sekeliling saya…
Banyak sebenarnya kes lipas dalam makanan dan minuman ni. Pendapat kami, tak kiralah kedai Mamak ke, Melayu ke, Cina ke, kebersihan memang perkara utama yang perlu dititikberatkan apabila menjalankan perniagaan makanan. Anda pula bagaimana?
Sumber: Saiful Wazien
0 comments:
Post a Comment